Thursday, 24 March 2011

~Buah Hatiku~

Posted by ~Shue Aida~ at 19:36 0 comments
Assalamualaikum...

Harini sy nak mengabdikan potret buah hati pengarang jantung sy kt Melody Hati ni..
Tanpa buah hti ini sape la sy..tanpa buah hati ini sy mungkin bukan sy yg sekarang...
tanpa buah hati ini sy xbleh hidup.. Buah hati ini adalah segala-galanya..
Oh buah hatiku~~ daku sgt syg padamu....


Ni la buah hati pengarang jantung hatiku....

En. Mishan & Pn. Sapiah


Mak abah..anakmu ini sgt menyayangimu...
Terima kasih untk sgla kehidupan ini... ^_^

Wednesday, 23 March 2011

~Demi MASA~

Posted by ~Shue Aida~ at 19:50 0 comments
“Demi MASA. Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian. Kecuali yang beriman dan yang beramal soleh.
Yang berpesan-pesan dengan KEBENARAN. Yang berpesan-pesan dengan KESABARAN”.

- Surah Al-Asr-



 

Tuesday, 22 March 2011

~Sikap Wanita yang Disenangi Lelaki~

Posted by ~Shue Aida~ at 20:35 0 comments
Assalamualaikum...
~Buat renungan semua~

Isteri, suri hati dan penyeri hidup suami. Tapi sayang, kilauan seri itu dibiarkan kelam apabila usia perkahwinan melanjut dalam. Mari kita selusuri sikap wanita yang disenangi suami agar ikatan yang terjalin mekar mewangi.
Sabda Nabi SAW, "Tiga daripada kebahagiaan: Wanita yang apabila engkau melihatnya, ia mengkagumkan engkau, apabila engkau tiada bersamanya dia menjaga dirinya dan harta engkau."
(Riwayat al-Hakim dalam al-Mustadrak, dinilai hasan oleh al-Albani)


01.Keibuan
Lelaki terpikat pada wanita yang bersikap keibuan, lemah-lembut, mengambil berat dan penyayang. Wajah keibuan mampu membuat lelaki berasa tenteram ketika sedang stress, cemas lagi gelisah dan berasa senang hati ketika mahu bermanja. Setiap wanita ada potensi keibuan dalam diri masing-masing dan jangan ditunggu sehingga beranak baru mahu menyerlahkan sikap keibuan itu.

02.Keanak-anakkan
Dalam batas yang wajar, sifat keanak-anakan seorang wanita menjadi daya tarikan di mata lelaki. Mereka berasa terhibur dengan keletah anda. Awas, sifat keanak-anakkan yang melampau mampu menjelakkan hati.

03.Penuh pengertian
Sikap pengertian wanita membuat lelaki berasa dihargai dan diterima seadanya. Sikap ini tercermin daripada perasaan mudah memaafkan, memilih waktu yang tepat untuk berbincang masalah dan sebagainya. Contohnya, ketika lelaki melakukan kesilapan, wanita yang berpengertian tidak terus mengeluarkan kata-kata yang kasar atau menuduh melulu sebaliknya cuba mengerti duduk persoalannya.

04.Menghargai
Wanita yang menghargai lelaki adalah wanita yang disenangi lelaki. Berbeza dengan wanita yang suka diperlakukan dengan lembut; lelaki pula suka dihargai, dipuji dengan tulus ikhlas dan diberi kepercayaan. Penghargaan daripada wanita membuat lelaki berasa bangga.

05.Menjaga penampilan
Wanita yang pandai menjaga penampilannya agar sentiasa kelihatan cantik, bersih, kemas dan menarik rata-rata merupakan idaman si suami. Penampilan yang baik menunjukkan wanita tersebut menghargai dirinya. Dia akan mudah senyuman, pandai merawat tubuhnya, meningkatkan kualiti hidupnya dan memberi yang terbaik kepada dirinya. Dia suka dan bersyukur dengan dirinya dan secara tidak langsung memancarkan pesona yang menyebabkan lelaki juga menyukainya. Apabila sudah berumahtangga, wanita tersebut terus menjaga penampilan dirinya dan kesihatan tubuh badan walau sudah beranak-pinak. Siapa yang tidak suka isteri yang masih kelihatan cantik dan ramping walau sudah beranak tiga?

06.Pandai berbicara
Lelaki tertarik dengan wanita yang pandai berkomunikasi dan boleh diajak berbual. Walau topik perbualan yang disukai lelaki berbeza dengan topik kegemaran wanita, wanita tersebut dapat mengimbanginya. Dia bukan sekadar teman berbual yang pasif, tetapi dapat memberi respon dan pendapat yang baik. Dia juga tahu menjadi pendengar yang baik, serta mengalihkan topik yang agak serius kepada perbualan yang lebih menarik. Lelaki juga suka dengan wanita yang suka bergurau dan pandai berjenaka serta boleh menerima jenaka lelaki dengan baik dan berfikiran terbuka.

07.Pandai bergaul dan menyesuaikan diri
Wanita yang pandai bergaul dan menyesuaikan diri mempunyai nilai lebih di mata lelaki. Wanita tersebut tahu menghadapi orang yang lebih tua dan cara berhadapan dengan orang yang lebih muda. Apabila berhadapan dengan suasana yang baru, wanita tersebut tidak gentar malah cepat menyesuaikan diri. Dia mudah diajak ke mana saja dan tidak kekok sama ada di bandar atau di kampung.

08.Menghormati diri sendiri
Lelaki suka dengan wanita yang menghormati dirinya sendiri sebagai seorang wanita, bersikap sopan dan mempunyai etika. Wanita yang menghormati dirinya sendiri mempunyai keyakinan dan tahu apa yang baik dan buruk diperlakukan oleh seorang lelaki terhadap dirinya. Jadi dia tahu apa yang dia inginkan dan mahu elakkan serta menjaga maruah dirinya. Dia tidak akan merendah-rendahkan dirinya dan tidak akan membiarkan lelaki memperlakukan dirinya sesuka hati.

09.Simpati dan prihatin
Lelaki suka wanita yang murah hati, mengambil berat, simpati pada nasib yang susah dan tidak memilih bulu. Kebaikan yg wajar dan spontan mencerminkan hati yang mulia. Ada kecantikan dalaman pada dirinya yang memancar keluar dengan indah dan memikat.


Saturday, 19 March 2011

~Voucher!!!~

Posted by ~Shue Aida~ at 02:37 0 comments
Assalamualaikum....

Hrni sy dikejutkan dgn 1 bungkusan dri GDex.. Bdebar2 rs nk bukak...hihihi
Nak tau ape ade dlm bungkusan tu...??
Tadaaaaaaaaaaaaaaa.............

tbe2 rs nk g bali.. ;)

mcm2 jenis voucher..hihi..

hoho..byknye voucher... @_@... tah bile la nk tbus bnda alah ni sume..nk g bcuti kt oversea lg la..haha
agaknye kne simpan nk g honeymoon nnti la kot..hihihi

Thursday, 17 March 2011

~Bz day~

Posted by ~Shue Aida~ at 02:48 0 comments
Assalamualaikum....

Penat..penat...penat... hrni hri yg tsangat lah bz.. suara pn dh serak2..huhu.. bru settle 1 hri untuk program cuti sekolah..ade 2 days to go..chaiyookk2x!!!

Walaupun penat berbaloi tengok kanak-kanak tersenyum gembira..hrni dorg belajar mcm mana nk buat Digital Story Telling (DST)..

Next time sy upload gmbar ye... ;)

Tuesday, 15 March 2011

~Menu special~

Posted by ~Shue Aida~ at 06:24 0 comments
Assalamualaikum....

Skrg ni dh start musim tengkujuh..tiap2 petang msti hujan. Bila dh hujan perut pn mula la start berkeroncong.. ;)
pikir punya pikir menu apela nk makan mlm ni...dan hasilnye adalah...............

Maggie kari special.. =D


hehe..maggie kari je pon..tp slalu mkn maggie dgn telur..ni tkar mkn maggie dgn ikan bilis greng..
Bile mkn cmni teringt masa zaman belajar kt uum dlu..tiap kali balik kg mesti bawak bekal ikan bilis greng dgn cili kering. Sebabnye nnti boleh makan dgn maggie. Ini je la makanan yg tahan lama disimpan...hehe...

Kita makan dulu~~

Monday, 14 March 2011

~My frens Wedding~

Posted by ~Shue Aida~ at 02:20 0 comments
Assalamualaikum...

Semalam sy n family g makan kenduri di Seremban, Negeri 9. Seronok jugak dapat jln2 ngn family..Plan asalnye lpas kenduri nk main2 air laut di Port Dikson..huhu..malangnye bru2 ni kn dh jd stunami kt Jepun.. so, plan kite untuk bersiar2 di tepi pntai dn bermain banana boat terpaksa dibatalkn..Lain kali ye adik-adikku.. Safety first!

Berbalik kpd kenduri kawin td..Pengantin perempuan ni adalah housemate sy msa kje kt Tanjung Malim dulu..Dia rapat ngn family sy.. Sbb tu la kami satu family g kenduri ni.. ;) Pengantin lelakinye pulak kawan kt company sy praktikal dulu..hehe..so, kedua-dua pengantin ini adalah kawan sy..^_^ 

Congrats to both of you.. ;) 
May your marriage bring you all the exquisite excitements a marriage should bring, and may life grant you also patience, tolerance, and understanding~~

 
Bagai pinang dibelah dua.. :)
Congrats to k.yati & Mizi
Ambil seri pengantin..hihi
My family & Pengantin
Pengantin menjamu selera
Saya bersama kek pengantin... ;)

 To kak yati & Mizi:
  ~ Selamat Pengantin Baru
  ~ Semoga kekal hingga ke anak cucu
  ~ Cepat2 dapt bby ye..sy xsabar nk jd aunty shu.. ^_^
  ~ Berbahagia sampai syurga..

Friday, 11 March 2011

Shopping time!!

Posted by ~Shue Aida~ at 19:39 0 comments

 Assalamualaikum...

Aha...Shopping!! ;) Last weekend teman my Tac shopping baju keje dia.. 1 pekan Ipoh kami duk pusing..nk cri yg berkenan di hati dia dn di hati sy..hehe ;D
1st destination kami adalah Jusco Ipoh.. Acctually xjmpa pn bju yg berkenan dihati..Tp ape yg dapat??
Tadaaaaaaaaa…..
 
Pict ni di ambil dri google..xsmpat nk snap dh abes..

Big Apple Donut!! dh lame xdpt makan bnd alah ni..hehe... dh terlepas la kempunan ;P
sebelum keluar dri Jusco sy smpt singgh kt Lovely Lace blikn something untk 'My-Vto'

dah siap gantung kt 'My-Vto~~

2nd destination adalah Greentown Mall Ipoh...haa..kt sni bru la jump bju2 yg Tac bekenan..shopping punye shopping perut pn dh lapar.. Cari port nk makan..menjamu selera di Sabar Menanti..tiap2 kali g Ipoh msti makan kt sni..so far, ok la makanan dia..harga pn berpatutan.. sy suke ikan bakar dia.. ^_^

Dah kenyang sambung aktiviti shopping lg..Ini adalah destinasi terakhir kami Yik Foong Complex..xtau nk bli ape pn kt cni..tgok2 brg komputer je..tp xbli pn..

Dh penat...kne blk sblum pukul 6..nnti mak sy bising...hehe..anak emak kn... ;)
daaaaaa.......

~Mentouch-up 'MeLody HaTi'~

Posted by ~Shue Aida~ at 08:34 0 comments
Assalamualaikum....

Aihh..lama rsanye xmenjengah ke blog ni. Patut la dh penuh habuk ngn besawang2..hihi..
So, aktiviti hari ni adalah membersihkn mentouch-up 'MeLody HaTi' ini.. ;)

ini adalah bahan2 yg diperlukan ye.. ;)

 
 

~ MeLoDy HaTi ~ Copyright © 2010 Design by Ipietoon Blogger Template Graphic from Enakei